wtorek, 6 listopada 2012

Moja Wielkopolska 2012

Do 9 listopada (czyli jeszcze tylko do piątku) można oglądać w WBPiCAK w Poznaniu wystawę pokonkursową "Moja Wielkopolska 2012". Wernisaż wystawy odbył się 19.10.2012 i był kulminacyjnym momentem Festiwalu Fotografii im. Ireneusza Zjeżdżałki - Moja Wielkopolska 2012. 

I miejsce w konkursie "Moja Wielkopolska 2012" zdobył mój przyjaciel Piotr Nowak z Wrześni za zestaw "Tonsil 2010-2012". 

Wyróżniono też dwa moje zestawy fotografii "28/2" oraz "Przestrzenie zamortyzowane". Trzeci zestaw "Drwal" zakwalifikował się do wystawy pokonkursowej.

Było to oczywiście wspaniałym pretekstem do wybrania się tego dnia do Poznania w celu odbioru nagród. Jak wiadomo potem to już autografy i wizyty w zakładach pracy... choć akurat zakłady pracy wizytowaliśmy już w trakcie wykonywania fotografii.

Warto nadmienić, iż tego dnia w trzech poznańskich galeriach odbyły się wernisaże dotychczasowych odsłon "Kolekcji wrzesińskiej". Dobrze się dzieje, że fotografie te nie leżą w przysłowiowej szufladzie.

Dla tych co nie byli lub nie będą w WBPiCAK komplet moich fotografii.

Zaczynam od serii "Drawal". Realizowana na przestrzeni trzech miesięcy w żerkowskim lesie. Tytułowego drwala nigdy nie spotkałem... jedynie pozostawione przez Niego ślady.


"Drwal" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Drwal" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Drwal" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Drwal" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Drwal" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Drwal" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Drwal" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Drwal" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Drwal" fot. Karol Gustaw Szymkowiak

 "Przestrzenie zamortyzowane" - nieczynne budynki firmy Meramont oraz Zespołu Szkół Mleczarskich we Wrześni.

"Przestrzenie zamortyzowane" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Przestrzenie zamortyzowane" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Przestrzenie zamortyzowane" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Przestrzenie zamortyzowane" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Przestrzenie zamortyzowane" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Przestrzenie zamortyzowane" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Przestrzenie zamortyzowane" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Przestrzenie zamortyzowane" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"Przestrzenie zamortyzowane" fot. Karol Gustaw Szymkowiak

 "28/2" czyli dobrze znane mi mieszkanie i kilkadziesiąt minut z komórką w ręce...

"28/2" fot. Karol Gustaw Szymkowiak
"28/2" fot. Karol Gustaw Szymkowiak

I to by było na tyle...

Gratuluję organizatorom z WBPiCAK tegorocznego Festiwalu Fotografii im. Ireneusza Zjeżdżałki - Moja Wielkopolska 2012. Impreza z rozmachem, wymagająca dużo pracy organizacyjnej - dobrze, że są ludzie, którym naprawdę się chce. Gratulacje należą się zresztą nie tylko za wspomniany tutaj festiwal ale za całokształt działalności. Dziś podano wyniki Wielkopolska Press Photo 2012 - organizowanego również przez WBPiCAK, a już 15 grudnia tego roku "Spotkanie z fotografią" i "Zdjęcie roku 2012". Można? można!

Katalog Festiwalu im. Ireneusza Zjeżdżałki Moja Wielkopolska 2012 do pobrania tutaj:

http://www.wbp.poznan.pl/index.php?mode=katalogi&action=show&menu=165&id=301&lang=PL

1 komentarz:

  1. chciałam tylko powiedzieć że te zdjecia są piękne, ta atmosfera, światło i kolor mają jakąś magiczną moc

    OdpowiedzUsuń