wtorek, 27 sierpnia 2013

trzydziestka

Września, 25.08.2013 - Karol Gustaw Szymkowiak

Takie oto pytanie otrzymałem wczoraj, niemal w samo południe, spacerując po Wrześni. Dzień przed trzydziestymi urodzinami? Przypadek?

Odpowiedź na takie pytanie nie jest prosta... 
Przypomniałem sobie jednak fotografię wykonaną dzień wcześniej, również we Wrześni:

Września, 24.08.2013 - Karol Gustaw Szymkowiak
 I w zasadzie tak to pozostawmy...

Słucham sobie teraz Tracy Chapman, jej pierwszej płyty z 1988... wspaniała. Zauważyliście, że w wielu przypadkach pierwsze płyty są najlepsze? 
Przeglądam też "Wiersze" Marcina Świetlickiego. Urodzinowy prezent od mojej Anity. Sprawdziłem, nie ma tam nic o urodzinach, o trzydziestolatku (jedynie o trzylatku). Ale kiedy ją dostałem Anita powiedziała otwórz na 222...

FOTOGRAFIA

dla W.W.

W kącie ulicy zjawisko - coś jakby
drobny ułamek zadymki - coś jakby
nieszczęścia zbłądziły - osoby szukały
otwieram okno - tak to pozostaje
w kącie ulicy nieruchomy zamęt
ja wychylony i przygotowany
i zimowego słońca zaostrzone rysy

Marcin Świetlicki - Wiersze   

Po sąsiedzku na 223 stronie...

CAMERA OBSCURA

Zwiesiłem głowę z parapetu.
Ludzie w czerwonych albo czarnych swetrach.
Niektórzy tak dalecy, że bezbarwni.
Nogi na górze, ważniejsze od głów.
Centrum nieba stanowi kwadratowy trawnik.

Naprawdę miło jest wrócić do domu.
Ustalać nowe miejsca dla starych przedmiotów.
Dowiedzieć się, że jest coś, czego zmienić się nie da.
Wisieć i wiedzieć. Lekkie ciepło się 
zbliża, bo weszłaś.  

Marcin Świetlicki - Wiersze 

Jak już to wszystko przeczytam to umówię się na wódkę z Marcinem...

2 komentarze:

  1. tak, wódka i fotografia czyli naświetlanie i utrwalanie ;) Nie ma to jak wiersze na fotografii.

    OdpowiedzUsuń
  2. czuję się zatem zaproszony ;-)

    OdpowiedzUsuń