środa, 17 kwietnia 2013

Tonsil i Hades

Września, 2011 - Andrzej Jerzy Lech

Fotografia ta powstała 15 listopada 2011 roku. Tonsil był już wtedy rozbierany, choć jeszcze dość ospale. Andrzej tego dnia zrobił nam 9 zdjęć swoim wielkoformatowym Horseman'em. Na własny użytek nazwałem sobie te fotografie dodatkiem do Kolekcji wrzesińskiej 2010... może dlatego, że na tamtych fotografiach wykonanych wiosną i jesienią 2010 roku aparatem 7x17 cali (!!!) mnie nie ma. Nie ma też kilku innych osób, które znalazły się na tych 9 fotografiach. Na fotografii są (od lewej): Anita Nowicka, ja, Piotr Nowak, Wojciech Schoen, Michał Sobczak, Wiesław Woziński. Andrzej dobrze wiedział, że Tonsil niebawem zniknie, przechodziliśmy obok, gdy dość spontanicznie zaproponował zdjęcie właśnie w tym miejscu...

...dziś nie ma już hali na której wisiał szyld "Tonsil". Niebawem pewnie znikną ostatnie stojące jeszcze budynki. Co by nie mówić o Tonsilu to był on mocno związany z Wrześnią. Można by na ten temat dużo pisać, ale akurat ja nie bardzo się do tego nadaję, bo mało wiem...

Nie fotografowałem też nigdy Tonsilu, poza tą jedną fotografią:

Września, 2011 - Karol Gustaw Szymkowiak
W zasadzie są to same gruzy... budynku w którym mieściła się m.in. sala taneczna. Raz nawet (w 2006 roku) spędziłem tam niezapomnianego sylwestra. Na tyłach z kolei znajdował się klub "Hades", gdzie popijając Żubrówkę z sokiem jabłkowym można było ciekawie spędzić czas przy dźwiękach takich hitów jak:


I chyba właśnie "Hades'u" najbardziej mi szkoda... 
I jeśli żałuję, że czegoś związanego z Tonsilem nie udało mi się sfotografować to właśnie "Hadesu" kiedy jeszcze istniały jego wnętrza. No i tej sali na górze. 

Tonsil jest dobrze udokumentowany. Fotografował go Waldemar Śliwczyński, fotografował Piotr Nowak i pewnie jeszcze kilka innych osób. 

Fotografie Piotra Nowaka:



Wracając jeszcze do mojej fotografii. Dopiero po zeskanowaniu i przyjrzeniu się jej dokładnie odkryłem, że na blaszanym ogrodzeniu (na prawo od latarni) wisiał plakat Festiwalu Fotodialog 4...

1 komentarz:

  1. Witam!Tak wyglądają teraz moje,byłe miejsca pracy.
    W tym podpartym budynku"odpoczywali"więźniowie pracujący w"Riese".Link:"zpl WALIM.wmv-youtube"
    A o tym miejscu też opowiadają różne historie.Link:"Ludwikowice Kłodzkie-Kopalnia Wacław-Fotopolska"
    A z tego szybu będzie najwyższa ścianka do wspinaczki skałkowej.Link:"Nowa Ruda Słupiec-Opuszczony Szyb KWK-youtube"Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń